revizyon ile organize matbaacılık brnckvvtmllttrhaberi

Albert Einstein Hayatı

20. yüzyılın en önemli kuramsal fizikçisi olarak nitelenen Albert Einstein, Görelilik kuramını (diğer adları ile İzafiyet Teorisi ya da Rölativite Kuramı) geliştirmiş, kuantum mekaniği, istatistiksel mekanik ve kozmoloji dallarına önemli katkılar sağlamıştır. Kuramsal fiziğine katkılarından ve fotoelektrik etki olayına getirdiği açıklamadan dolayı 1921 Nobel Fizik Ödülü'ne layık görülmüştür. (Nobel Ödülü'nün ve Nobel Komitesi'nin o zamanki ilkeleri doğrultusunda, bugün en önemli katkısı olarak nitelendirilen Görelilik kuramı fazla kuramsal bulunmuş ve ödülde açıkça söz konusu edilmemiştir.)


Hayatı

Einstein 1879 yılında Güney Almanya’nın Ulm kentinde dünyaya geldi. Babası küçük bir elektrokimya fabrikasının sahibi; annesi ise, klasik müziğe meraklı, eğitimli bir ev hanımıydı. Konuşmaya geç başlaması ve içine kapanık bir çocuk olması, ailesini tedirginliğe düşürmüşse de, sonraki yıllarda bu korkularının gereksizliği anlaşılacaktı. Giderek meraklı, hayal gücü zengin bir çocuk olarak büyüyordu.

Okulu hiçbir zaman sevemedi. Gerçekten de, genç Einstein’ın ileride ortaya çıkacak dehasının temelleri, kendisinin de sonradan belirttiği gibi, okulda değil başka yerlerde atılmıştı: “Çocukluğumda yaşadığım iki önemli olayı unutamam. Biri, beş yaşında iken amcamın armağanı pusulada bulduğum gizem; diğeri on iki yaşındayken tanıştığım Öklid geometrisi.Gençliğinde bu geometrinin büyüsüne kapılmayan bir kimsenin, ileride kuramsal bilimde parlak bir atılım yapabileceği hiç beklenmemelidir!”

Lise öğrenimini 1894′te İsviçre’de tamamladı ve 1896′da Zürih Politeknik Enstitüsü’ne (ETH) girdi.

Einstein, Sırp asıllı Mileva Maric adlı bir fizik öğrencisi ile evlendi. Mileva, Einstein’nın 1905′te çıkardığı araştırmanın matematik hesaplarında yardımcı olmuştur.

1955′te hayata gözlerini yumana kadar bilim dünyasına çok şey kattı. 1916′da yayımladığı “Genel Görelilik Kuramı“, 1921′de “fotoelektrik etki ve kuramsal fizik" alanında çalışmalarıyla aldığı Nobel Fizik Ödülü, dahinin en önemli başarılarından sadece ikisi ya bilinmeyen dünyası… Bern’de federal patent dairesinde görev aldı. Bu görevden arta kalan zamanlarda çağdaş fizikte ortaya atılmaya başlanan problemler üzerinde düşünme fırsatı buldu. Önce atomun yapısı ve Max Planck’ın kuantum teorisi ile ilgilendi. Brown hareketine ihtimaller hesabını uygulayarak bunun teorisini kurdu ve Avogadro sayısının değerini hesaplayarak teorisini test etti. Kuantum teorisinin önemini ilk anlayan fizikçilerden birisi oldu ve bunu ışıma enerjisine uyguladı. Bu da onun, ışık tanecikleri veya fotonlar hipotezini kurmasını ve fotoelektrik olayını açıklayabilmesini sağladı.

1905 yılında “Annalen der Physik” dergisinde bu çalışmalarını açıklayan iki yazısından başka, üçüncü bir yazısı daha çıktı ve bu yazıda görecelik teorisinin temelini attı. Teorileri sert tartışmalara yol açtı. 1909′da Zürih Üniversitesi’nde öğretim görevlisi oldu. Prag’da bir yıl kaldıktan sonra, Zürih Politeknik Enstitüsü’nde profesör oldu. 1913′de Berlin Kaiser-Wilhelm Enstitüsü’nde ders verdi ve Prusya Bilimler akademisine üye seçildi. Bir bilim adamı olarak 1. Dünya Savaşı’nda tarafsız kaldı. İlk eşinden Hans ve Eduard isminde iki erkek çocuk sahibi olan bilim adamını 1914 yılında eşi terk etti. 1. Dünya Savaşı nedeniyle yiyecek kıtlığı sırasında mide ağrıları çeken bilim adamına kuzeni Elsa bakmış ve ikinci defa kuzeni Elsa ile evlenmiştir.

Birçok özlü inceleme yazısı yayımladı ve bunlarda teorilerini geliştirdi. 1921′de Nobel Fizik Ödülü’nü kazandı.

Yabancı ülkelere birçok gezi yapmakla birlikte 1933′e kadar Berlin’de yaşadı. Almanya’da yönetime gelen Nasyonal Sosyalist (Nazi) rejimin ırkçı tutumu dolayısıyla, pek çok Musevi asıllı bilim adamı gibi o da Almanya’dan ayrıldı.
Einstein, İsrail'li diplomat ve politikacı Abba Eban'la birlikte.

Paris’te College de France’ta ders verdi; burdan Belçika’ya oradan da İngiltere’ye geçti. Son olarak Amerika Birleşik Devletleri’ne giderek Princeton Üniversitesi kampüsünde etkinlik gösteren Institute for Advanced Study’de (İleri Araştırma Enstitüsü) profesör oldu. 1940 yılında Amerikan yurttaşlığına geçti.

Küçük oğlu Eduard akıl hastalığı nedeni ile Zürih yakınlarında bir bakım evinde hayatını geçirmiş; büyük oğlu Hans, babası ve annesinin karşılaştığı Zürih Polytecnic’te mühendislik okumuş ve daha sonra University of California, Berkley’de profesörlük yapmıştır. 1955′de Princeton’da ölmüştür; oğlu Hans yanında bulunmuştur.

Üvey kızı Margot Einstein, bilim adamının kişisel mektuplarını özenle herkesten saklamış ve kendisinin ölümunden 20 yıl sonra daha saklı kalmasını vasiyet etmisti. Günümüzde Princeton Üniversitesi tarafından basılan bu mektuplar bilim adamının gizli kalmış özel yaşamı hakkında ilginç bilgiler sunmaktaydı.

30 Ocak 2009 Cuma | etiket | 0 comments [ Devamını Oku ]

Öss Sistemi Değişti Mi? Öss Sistemi Değişti.

ÖSS'DE SİSTEM YENİDEN DEĞİŞTİ...
ÖSS'deki sınav sistemiyle soru sistemi bir kez daha değişti. ÖSYM ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın üzerinde çalıştığı yeni ÖSS’nin süresi 3 saatten, 3.5 saate çıkıyor.
09 Temmuz 2005 Cumartesi 10:47
ÖSS’nin süresi 3 saatten, 3.5 saate çıkıyor. Tek oturumda yapılan ÖSS sonavı, 2006'da 1970'li yıllarda olduğu gibi ''aynı gün ara verilerek iki oturumda'' gerçekleştirilecek.

ÖSYM ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın üzerinde çalıştığı yeni ÖSS’nin süresi 3 saatten, 3.5 saate çıkıyor. Kendi alanlarının dışına yönelen öğrenciler 180 yerine 210 soru çözecek. Halen 300 olan tavan puan da otomatikman artacak.


GELECEK yıl üniversiteye girecek yaklaşık 2 milyon gencin merakla beklediği yeni ÖSS sisteminin ‘temel’ esasları belli oldu. Halen 3 saat olan büyük yarışın süresi 3.5 saate çıkıyor. Sınav süresinin 3.5 saate çıkarılmasının, halen tek oturumda yapılan sınavın, ‘aynı gün iki oturumda’ yapılmasını da gündeme getirebileceği bildirildi. Karar bu yönde çıkarsa, 2006-ÖSS, 1970’li yıllarda olduğu gibi aynı gün içinde ‘ara vererek’ iki oturumda yapılacak.


ÖSYM ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın ortak çalıştığı bu ay sonunda açıklanacak yeni sistem şöyle işleyecek:


2 BÖLÜMLÜ SINAV


Tüm lise müfredatını kapsayacak sınav, 2 bölümden oluşacak. İlk bölümde, düz ve meslek liselerinde ortak sınıf olan lise 1 ve ilköğretimin ikinci kademesini de kapsayacak, yetenek ölçme ağırlıklı 120 soru yer alacak. 2’nci bölümde ise lise 2 ve 3 müfredatlarını içeren, bilgi ağırlıklı sorular yöneltilecek. Adaylar, 30’ar sorulu Matematik 2, Fen 2, Türkçe 2 ve Sosyal 2’den, alanlarına yönelik 60’ar soruyu çözecekler.


FARKLI ALANA 210 SORU


Kendi alanlarının devamı niteliğindeki programlara yerleşebilmek için toplam 180 sorudan sorumlu olacak adaylar, bazı alanlar için ortak olan işletme, iktisat gibi programları tercih eder veya alan dışı tercihte bulunurlarsa, 3.5 saatlik sürede 180’e ek olarak 2’nci bölümden de 30 soru çözmeleri gerekecek.


SÜRE AVANTAJI


Bu durumda tercih listesinde, sadece lisede okuduğu alanın devamı niteliğinde olan yükseköğretim programlarına yer veren adayın, yarım saat avantajı olacak. Bu aday 3.5 saatlik süreyi 180 soru için kullanırken, yan alan ve alanı dışında tercih yapan, aynı sürede 210 soru çözmek zorunda kalacak.


BARAJ DEĞİŞECEK


ÖSS’yi kazanma barajları da otomatik değişecek. Halen 160 olan ÖSS’yi kazanma ve 2 yıllık ön lisans programlarını tercih edebilme barajı ile 185 olan 4 yıllık programları tercih edebilme baraj puanları artacak. Yeniden hesaplanacak puanlar, yeni sistemle duyurulacak.


TAVAN PUAN YÜKSELECEK


Sınav birincisinin Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı katılmadan alabildiği ‘tavan’ puan yükselecek, en düşük ‘taban’ puan değişecek. ÖSS’de halen tavan puan en az neti olana 100, en çok neti olana 300 olarak uygulanıyor.


İSTEK SIRASINA GÖRE TERCİH


Bu durum, önceki yıla ait en küçük yerleştirme puanlarının referans olma özelliğini 2006-ÖSS için kaldıracak. Yükseköğretim programlarının bu yıla ait taban puanları ve yüzdelik dilimleri, 2006-ÖSS’ye girecek ve tercih yapacak adaylara yol gösteremeyecek. Adaylar, öncelikle istek sıralarına dikkat ederek tercih yapmak zorunda kalacak.


Kim, hangi testi çözecek


MF ÖĞRENCİSİ


Matematik-Fen alanından mezun olan öğrenci, alanının devamı niteliğindeki yükseköğretim programlarını tercih edecekse, 120 sorunun yanısıra 2’nci bölümden Matematik 2 ve Fen 2 testlerindeki 60 soruyu çözecek. Bu aday, Eşit Ağırlıklı puan türüne göre öğrenci alan iktisat, işletme gibi programları da tercih etmek isterse, ayrıca Türkçe 2 testindeki 30 sorudan da sorumlu olacak ve 210 soru çözecek.


TM ÖĞRENCİSİ


Türkçe-Matematik alanından mezun öğrenci, alanının devamı niteliğindeki yükseköğretim programlarını tercih ederse, 120 sorunun yanısıra 2’nci bölümden Türkçe 2 ve Matematik 2 testlerinde yer alan 60 soruya cevap verecek. Bu öğrenci, sözel puanla öğrenci alan program tercihi için Sosyal 2’den 30 soru daha çözecek. Sayısal ile öğrenci alan program tercihi için de Fen 2’deki 30 soruyu yanıtlayacak.


TS ÖĞRENCİSİ


Lise diplomasını sosyal alandan alan öğrenci, alanının devamı niteliğindeki programlar için, 3.5 saatlik sınavda, 1’inci bölümdeki 120 sorudan çözebildiklerinin yanısıra ikinci bölümde Sosyal 2 ve Türkçe 2’den toplam 60 soru daha yanıtlayacak. Bu aday, Eşit Ağırlıklı puana göre öğrenci alan programları tercih edecekse, artı olarak Matematik 2’deki 30 sorudan sorumlu olacak.

Pipes Output

Blog Archive

etiket bulutu

Widget edited by Davut Erarslan